Меню
Головна Блог компанії De Novo Хмара як інструмент ефективного бізнесу: Від зниження витрат до збільшення прибутку
Хмара як інструмент ефективного бізнесу: Від зниження витрат до збільшення прибутку

Хмара як інструмент ефективного бізнесу: Від зниження витрат до збільшення прибутку

2020-04-30

Хмара - це не панацея, а інструмент для ефективного вирішення певного кола завдань. Як саме використовувати цей інструмент та на що треба звернути увагу, перш ніж долучати хмарні технології до свого бізнесу?

Характерною рисою багатьох знакових винаходів і технологій, що суттєво вплинули на сучасну технократичну цивілізацію, можна назвати те, що люди "винаходили" їх не один раз. Але часто не знаходили їм адекватного застосування на ранньому етапі. 

Скажімо, зародки уявлень про електрику або принципи парових машин з’явилися вже у давніх греків, але від моменту відкриття до практичного використання цих джерел енергії пройшло більше двох тисяч років, коли дозріла не лише нагальна потреба, але й з’явилася оточуюча інфраструктура.

Дещо подібне, хоча і на суттєво більш стислому відрізку часу, спостерігається і в сфері ІТ. Скажімо, ідея, що лягла в основу сучасних хмарних обчислень, з’явилася ще в 1961 році. Тоді американський вчений-інформатик Джон Маккарті (творець мови LISP і автор терміну "штучний інтелект") дійшов висновку, що комп’ютерні ресурси та додатки можна пропонувати за такою ж моделлю, за якою, в загальних рисах, постачаються комунальні послуги. В теорії ідея була цікава, але років через 10 була практично забута, оскільки тодішній рівень розвитку ІКТ не дозволяв реалізувати її на масовому ринку. До початку 2000-х технології нібито вже були готові, і навіть з’явилося таке явище як ASP (Application Service Provider) — прообраз сучасної моделі SaaS — але, цього разу був не готовий ринок.

Розвиток третьої, і, здається, найбільш вдалої хвилі хмарних технологій ми спостерігаємо прямо зараз. Хоча й на нинішньому етапі ще лишається багато запитань, пов’язаних не стільки з технічною чи ринковою стороною справи, скільки з внутрішніми бізнес-процесами компаній.

АКЦЕНТ НА БІЗНЕС-ПРОЦЕСАХ

Сьогодні провайдери пропонують тисячі (або навіть сотні тисяч) різних хмарних продуктів. Багато рішень просто чудові з технічної точки зору. Однак фокус у тому, що багато прогресивних розробок насилу натягуються на каркас застарілих бізнес-процесів. Можливо, хтось із замовників скаже, що, мовляв, зробити зручно — це завдання оператора. Почасти це правда, але межі кастомізації (налаштування під конкретного клієнта) хоча й доволі широкі, але не безмежні, навіть в світових лідерів галузі.

Тут доречна аналогія з комп’ютерною технікою, коли людина, яка працювала на стаціонарному ПК, переходить до використання смартфону. Це повністю змінює користувацький досвід і процес роботи, примушує відмовитися від звичного інтерфейсу, але разом з тим відкриває цілковито нові можливості. Звісно, можна користуватися одночасно і тим і іншим, але намагатися перетворити одне в інше — безглузде завдання. Коли мова йде про впровадження хмарних рішень, все не так очевидно, хоча й схоже, в загальних рисах. Головні складнощі, що можуть виникнути в ході реалізації хмарної стратегії, лежать в області мислення, а не технологій.

Перший і найважливіший пункт, який багато хто залишає поза увагою: хмари, як, втім, і будь-яка технологія — це не панацея, а інструмент для ефективного вирішення певного кола завдань. Тому, модні на Заході концепції All in Cloud, Everything Cloud, Cloud Only та ін., які незабаром можуть потрапити і в наш медіа-простір, не мають сприйматися як самоціль. Якщо говорити про публічні платформи, то сумлінний хмарний провайдер завжди запропонує дозоване використання сервісу, а пропозиції в стилі "запхати" в хмару все і одразу мають як мінімум насторожити. Не дарма зараз говорять про гібридний підхід як про оптимальну модель використання.

Ще один момент полягає в тому, що хмари радикально змінюють підхід до вибору ІТ-рішень. Вони дають змогу поставити на перше місце не бренд виробника чи технологію, а власні бізнес-процеси компанії. Яка різниця, що за сервери чи програмне забезпечення використовує хмарний оператор. Головне, що за допомогою сервісу, доступного "за підпискою", вдається спростити або автоматизувати ту чи іншу задачу.

ПЕРЕТВОРИТИ ПАСИВ НА АКТИВ

Хмари впливають і на ролі співробітників всередині підприємства. Наприклад, як зазначає Ян Мойс експерт і консультант, член правління Cloud Industry Forum, який в 2015 та 2016 роках очолював першу сотню найвпливовіших фахівців у хмарній сфері: 

Якщо в компанії ІТ-директор (CIO) звітує перед фінансовим директором, це говорить про те, що бізнес тяжіє до зниження витрат; там, де ІТ-директор підпорядкований СТО — компанія орієнтована на продукт. Але, якщо бізнес націлений на інновації, то в такій компанії CIO зазвичай підпорядковується безпосередньо генеральному директору.

Ця цитата говорить про зростаючу роль ІТ-директора в організації. І справа не лише в тому, що інфраструктури стають складнішими. Завдяки правильному використанню хмарних інструментів ІТ-підрозділ може перетворитися з пасиву в актив. Економія коштів звісно важлива, але вона не є головним фактором для успішного бізнесу. Справжньою ціллю в першу чергу вважається нарощення обороту та підвищення прибутку. Як зазначає Ян Мойс: 

Замість того, щоб прагнути до скорочення витрат, необхідно подивитися на сучасні ІТ як на джерело доданої вартості.

Зазначена додаткова цінність прихована в даних, які вже є у підприємства чи можуть бути зібрані в найближчий час. Важливо навчитися грамотно використовувати цей цінний ресурс. І тут хмарні платформи, що пропонують бізнесу обчислювальні потужності, програмне забезпечення і супутні сервіси в будь-який час і в строго необхідній кількості, виявляються якнайдоречнішими. Машинне навчання, бізнес-аналітика на основі великих даних, системи штучного інтелекту — ці та багато інших технологій можуть бути легко розгорнуті (і згорнуті) в хмарі чи отримані за моделлю "як сервіс".

Крім того, хмари забезпечують високу швидкість впровадження інновацій, а в сучасному висококонкурентному світі інновація — синонім переваги. Але, знов-таки, це має сенс, якщо бізнес готовий сприймати все нове і прогресивне. В такому випадку продуманий підхід до використання хмар може надати навіть дуже великій організації динаміку та гнучкість стартапу, що в кінцевому підсумку зробить її як мінімум більш стійкою до несподіваних економічних катаклізмів.

ВИСНОВКИ

  • Хмари — це інструмент, а не мета;
  • Щоб отримати максимум від хмарних технологій, потрібно почати з перегляду власних бізнес-процесів;
  • При грамотному підході, ІТ-інфраструктуру можна перетворити з пасиву, що потребує грошей на утримання, в актив, що забезпечує додану вартість;
  • Хмари дають можливість використовувати найбільш прогресивні ІТ-розробки, забезпечуючи разом з тим високу швидкість їх впровадження;
  • Хмари роблять бізнес компанії більш стійким, конкурентоздатним і дають змогу зберігати високі темпи розвитку

Визначаєтесь з хмарним рішенням для свого бізнесу? 
Залиште заявку, і наші фахівці нададуть вам безкоштовну консультацію для вибору найефективнішого варіанту!

Міграція в хмару - це один з перших та найважливіших процесів переходу від власної інфраструктури до хмарних технологій. З чого почати та на що треба звернути увагу, читайте в нашому матеріалі: Міграція в хмару - Перші кроки.

Слідкуйте за нашими соціальними мережами, та отримуйте свіжі новини про ринки хмар та ЦОД в Україні та у всьому світі!

© 2008—2024 De Novo (Де Ново)