De Novo отчитывается о причинах и устранении инцидента
2025-04-30
Ми розуміємо важливість стабільної роботи критичних ІТ-систем і завжди сприймаємо будь-які інциденти з максимальною відповідальністю. Саме тому De Novo звітує про подібні події та відкрито комунікує з клієнтами.
Київ, 30 квітня 2025 року
Шановні клієнти та партнери!
Ми розуміємо важливість стабільної роботи критичних ІТ-систем і завжди сприймаємо будь-які інциденти з максимальною відповідальністю. Саме тому De Novo звітує про подібні події та відкрито комунікує з клієнтами.
«Якість роботи дата-центру визначається не лише наявністю чи відсутністю інцидентів, а й здатністю швидко з ними справлятися. Будь-яка аварія — це погано, але я підкреслюю, що дата-центр національного масштабу після масштабного блекауту разом з екосистемою замовників і підрядників дуже швидко відновив роботу. Це надзвичайно складне завдання. Я вражений якістю роботи не лише інженерної команди De Novo, а й команд експлуатації наших клієнтів. Дуже важливим був рівень комунікації з замовниками під час цієї непростої ситуації. Саме це забезпечило значну частину якісного відновлення сервісів для кінцевих користувачів», — зазначає генеральний директор компанії Максим Агєєв.
Щодо інциденту 26 квітня 2025 року
Команда De Novo завершила службове розслідування причин та наслідків короткочасного збою в системі електроживлення, що стався о 08:03 ранку.
Глибокий аналіз підтвердив: інцидент не був спричинений людським чинником або кібератакою, а виник унаслідок нестандартної реакції обладнання в процесі перемикання.
Подія сталася під час другого етапу планової модернізації джерел безперебійного живлення (ДБЖ) та заміни свинцево-кислотних батарей на літієві. Внаслідок аномальної роботи одного з магістральних автоматичних вимикачів вводу резерву (АВР) було тимчасово припинено подачу живлення на обидві гілки внутрішньої електромережі. Це призвело до знеструмлення систем дата-центру на 14 хвилин.
Станом на зараз роботу всіх інженерних систем повністю відновлено, хмарна інфраструктура функціонує у штатному режимі.
Повний технічний звіт, що містить:
- детальний опис і хронологію подій;
- аналіз причин інциденту;
- наслідки та висновки;
- вжиті заходи щодо запобігання подібним подіям у майбутньому
Довідково
До інциденту 26.04.2025 De Novo мав понад 5000 днів нульового даунтайму — майже 15 років безперервної роботи. За останні роки De Novo особливо демонструвала високу стійкість до зовнішніх викликів. Під час масових блекаутів 2022–2024 років дата-центр безперервно продовжував роботу завдяки автономним промисловим джерелам живлення. Це результат, що визнається навіть на міжнародному рівні, й не має аналогів серед українських дата-центрів. Хоча стандарт Tier III дозволяє до 1,5 години простою на рік, ми зазвичай реалізуємо технічні роботи без зупинки роботи сервісів.
Слід зауважити, що навіть у дата-центрах провідних гіперскейлерів — Google, AWS, Microsoft — також періодично трапляються інциденти, які впливають на сервіси.
За даними дослідження Ponemon Institute, проведеного на замовлення компанії Vertiv, час відновлення після серйозного збою електропостачання в дата-центрі складав в середньому по галузі 138 хвилин. Енергосистема De Novo була відновлена за 14 хвилин
De Novo залишається відкритим національним оператором, який дотримується принципів прозорості та звітує про такі випадки відповідально та публічно.