Меню
Головна Блог компанії De Novo Основні міфи про Backup та DR
Основні міфи про Backup та DR

Основні міфи про Backup та DR

2022-02-09

Ми розібрали основні помилкові судження, про інструменти резервного копіювання (Backup) та відновлення у разі аварії або катастрофи (DR), яких потрібно уникати, якщо ви не хочете опинитися в ситуації, коли ваша система не може відновитись після інцидентів чи не має можливісті повернути втрачені файли.

Інструменти резервного копіювання (Backup) і аварійного відновлення (DR) - це сервіси, що повноцінно зайняли свої місця, та перевірені роками і величезною кількістю компаній від малих до великих. Однак, незважаючи на стійке положення в сервісних каталогах хмарних провайдерів, ці два інструменти, як і раніше, викликають обговорення та навіть суперечки серед ІТ-фахівців. Іноді це відбувається через незнання, іноді випливає з власного негативного чи позитивного досвіду, і не завжди ці суперечки приходять до спільного знаменника.

Ми підготували посібник із цих двох інструментів, де на практиці показали, чим відрізняється кожен з них, для чого він призначений і чому коректне поєднання цих двох інструментів у зв'язці може забезпечити повний захист інфраструктури вашого бізнесу.

Але перш ніж приступати до великих матеріалів, ми вирішили розібратися в основних міфах, які склалися навколо цих інструментів. Неправильне використання Backup та DR може зробити вашу систему неефективною або навіть беззахисною, перед великою кількістю загроз, які нас оточують. Ось список 5-ти основних помилок, з якими сьогодні стикаються керівники ІТ-напрямків.

1. Резервного копіювання достатньо

Як ми вже говорили раніше, резервне копіювання та інструменти відновлення у разі аварії чи катастрофи – це не одне й те саме.

Інструменти резервного копіювання використовуються для створення копій даних та систем для їх простого та швидкого відновлення у разі пошкодження, видалення або втрати. Простими словами "Ми видалили бухгалтерський звіт, нам треба повернути його в такому вигляді, в якому він був у нас годину тому".

Аварійне відновлення - це набагато глибший процес, це можно сказати рятувальний круг, коли весь ваш основний ІТ-майданчик не працює, але бізнес не може простоювати. DR включає в себе технології та процеси, необхідні для повернення програми, групи додатків або систем у робочий стан після серйозного інциденту (буквально "катастрофи" - відключення, кібератака, зараження вірусними програмами, пожежа, повінь тощо).

Як правило, DR включає реалізацію резервного Дата-центру / запасної хмарної платформи, віддалену від основної інфраструктури (іноді навіть в інші регіони). Використання резервного ландшафту дозволяє відновити працездатність ваших систем та додатків та продовжити операційну діяльність бізнесу, доки ви вирішуєте проблеми на основному майданчику.

Ці інструменти виконують відновлення на різних рівнях і з різною логікою. Те, що одного резервного копіювання може бути достатньо для повноцінного захисту бізнесу або безперебійної працездатності, це велика помилка. Ваш основний майданчик може впасти, навіть не з вашої вини, а простій інфраструктури вилитися у великі втрати, як прямі, так і іміджеві. Торішня пожежа в одному з ДЦ OVH вивела з ладу 3,6 мільйонів веб-сайтів і завдала за приблизними підрахунками збитків у $100 млн.

Backup це відмінний інструмент для захисту даних від непередбачених локальних пошкоджень або внутрішніх помилок співробітників, але для повноцінного та швидкого відновлення у разі аварії або катастрофи вам знадобляться інструменти Disaster Recovery.

2. Технології врятують будь-яку ситуацію

Технології пропонують вирішення багатьох проблем, з якими стикається ваш бізнес. Але сама по собі технологія нічого не вирішує, тому критично важливі процеси необхідно розглядати і з технологічної, і з операційної точок зору.

Ефективне забезпечення DR спрямоване на мінімізацію ризиків та втрат для бізнесу. Будь-яке технічне рішення має бути оцінене та налаштоване відповідно до ваших пріоритетів. Це означає, що в першу чергу необхідно оцінити та визначити пріоритетність операцій, це дозволить швидко та якісно відновити працездатність ваших систем. Пам'ятайте, що не всі програми однаково впливають на бізнес у разі збою – деякі повинні бути відновлені протягом хвилини, у той час як інші можуть зачекати довше.

Не лише технології вирішують проблему, а й правильне операційне осмислення ваших бізнес-процесів. В ідеальному світі всі ваші системи можна було б резервувати та відновлювати в режимі реального часу, але це було б дуже дорого. Натомість, оцінивши відносну важливість кожної програми, ви можете визначити багаторівневу стратегію, засновану на ваших пріоритетах, використовуючи більш повільні та дешеві варіанти відновлення для менш важливих систем, щоб заощадити гроші.

3. Не чіпай те, що працює

Усі ІТ-фахівці мріють, щоб інструменти резервного копіювання та особливо системи аварійного відновлення спокійно працювали, і не доводилося вдаватися до їхньої допомоги. Якщо все налаштовано максимально ефективно та правильно, то, швидше за все, так і буде. Проте всі процедури потребують регулярного тестування. Навіть якщо ви думаєте, що все працює ідеально, вам потрібно постійно перевіряти всі системи і особливо ті, від яких можуть залежати ваші бізнес-додатки.

Регулярне тестування Backup та DR підтвердить, що ваші дані та системи доступні та можуть бути відновлені. DR-план потрібно перевіряти та доповнювати з певною періодичністю відповідно до мінливих пріоритетів вашого бізнесу. Найгірше, коли перевірка Backup- та DR-систем відбувається тоді, коли катастрофа або збій вже сталися. Краще перевіряти все заздалегідь, навіть якщо на погляд все працює ідеально.

4. Зробити самому - дешевше та практичніше

З точки зору бюджетування виглядає так, що створення ІТ-інструментів власними силами – це економія. Ця модель дійсно правдива для деяких завдань, але далеко не завжди вартість володіння (ТСО) правильно порахована та враховані всі показники. Один із прикладів правильної точки беззбитковості хмарної інфраструктури та власного заліза ми розрахували в одному з наших матеріалів “IaaS vs своє залізо”.

Перш за все, вам потрібні кадри, які мають досвід та навички для правильного налаштування, обслуговування та реалізації інструментів резервного копіювання або аварійного відновлення. У разі критично важливих операцій та програм ці люди повинні бути доступні 24x7x365, щоб впоратися з будь-якою надзвичайною ситуацією в момент її виникнення. Провайдери вкладають великі кошти у розвиток своїх R&D відділів для підтримки та реалізації новітніх технологічних рішень, а також в команди підтримки, які в режимі реального часу цілодобово стежать за всіма показниками систем.

Подібного можна досягти самотужки, але для цього будуть потрібні серйозні капіталовкладення, інакше ви просто не зможете досягти високої якості послуг. При зіткненні з реальним інцидентом це може призвести до ще більших втрат.

У багатьох випадках придбання таких складних та комплексних послуг, як системи Disaster Recovery, ефективніше саме у досвідчених та перевірених провайдерів, ніж створення силами власних ІТ-відділів.

5. Розміщення всіх даних та систем в одному місці

Розміщуючи свої дані і системи, ви повинні робити усвідомлений вибір з усіма наслідками, що з нього виникають. Навіть розміщення у глобальних хмарних провайдерів, таких як AWS, Azure, Google Cloud, не робить вас на 100% захищеним, не кажучи вже про розміщення у своїй локальній інфраструктурі.

Не буває безвідмовних систем чи сервісів, тому найефективнішим способом є комбінована система. Ви можете зберігати частину критично важливих даних в одній частині інфраструктури, наприклад в хмарі, а іншу обробляти в локальній інфраструктурі або, наприклад, в іншій хмарі. Такі системи складно налаштовувати, але вони дають найбільший ефект захисту даних та відновлення у разі катастрофи. Зберігання всього в одному місці не зробить вас більш захищеними.

Всі ці помилки становлять серйозну небезпеку для вашої діяльності, оскільки створюють хибне почуття безпеки. Проте правильний підхід та розуміння інструментів, допоможе вам оцінювати ситуацію та правильно вибудувати стратегію безпеки.

De Novo одна з небагатьох компаній отримала статуси VMware Cloud Verified та VMware DRaaS Powered, які підтверджують еталонний рівень послуг резервного копіювання та аварійного відновлення, а також відповідність світовим практикам та технологіям, що застосовуються компанією VMware.

© 2008—2024 De Novo (Де Ново)