Меню
Головна Блог Вибір хмарного провайдера: на що звертати увагу
Вибір хмарного провайдера: на що звертати увагу

Вибір хмарного провайдера: на що звертати увагу

2021-11-23

Хмарних провайдерів безліч, але завжди потрібно вибирати найкращого для вас. З чого розпочати цей вибір і на що звернути увагу насамперед? Ми зібрали 8 простих порад, які допоможуть вам вибрати хмарного провайдера.

Почнемо по порядку. Вибір постачальника хмарних послуг – справа непроста. Ви повинні підходити один одному не лише з технологічних аспектів, а й у моральному/психологічному питанні. Це люди, з якими вам належить вирішити безліч різних завдань, іноді планових, а іноді виникаючих несподівано. Чи буде команда провайдера справді вникати у суть ваших проблем та нюанси вашого бізнесу? Чи готові вони оперативно вирішувати проблеми, що виникають? І найголовніше, чи залишитеся ви фінально задоволені результатом і чи допоможе це вашому бізнесу?

Багато подробиць та деталей можна обговорити та зафіксувати в контракті, але по справжньому підходить вам провайдер чи ні, ви дізнаєтесь вже під час та після роботи з ним. Проте вже зараз ви можете поставити собі низку питань, які допоможуть зробити максимально правильний вибір.

1. Чи може провайдер адаптуватися до потреб вашого бізнесу, що змінюються?

Одна з очевидних переваг хмарних інструментів – це їхня еластичність і масштабованість. Ви вказуєте скільки ресурсів вам потрібно і спокійно очікуєте, поки провайдер в найкоротші терміни додасть їх до вашої інфраструктури. Ви віддаєте частину відповідальності та можете бути спокійні з цього приводу.

Це добре, але до певного моменту. У міру зростання бізнесу все змінюється. Ви повинні бути впевнені не лише у своєму зростанні, але й у зростанні хмарного провайдера. Почитайте їх кейси або дізнайтеся інформацію про клієнтів, з яких обсягів вони розпочинали співпрацю з цим провайдером і до яких згодом виросли? Чи були проблеми при великих масштабуваннях? Як оброблялися запити та у які терміни надавалися послуги? У чому саме полягає підтримка бізнесу?

Раніше ми вже розглядали докладніше "Відмінності IaaS інфраструктури від власного заліза". У чому відмінність хмарної інфраструктури від тієї, що знаходиться на землі, які переваги та нюанси використання, а також як розрахувати точку окупності.

2. Чи зуміє провайдер зрозуміти особливості вашого бізнесу?

Коли ви передаєте функції постачальникам послуг, ви за визначенням залучаєте сторонніх людей, і ці сторонні люди повинні зрозуміти особливості вашого бізнесу та спробувати максимально дотримуватися ваших правил. Мова не тільки про виконання поставлених завдань, але в цілому про взаємодію в команді, спілкування та прагнення до загального позитивного результату.

Від того як швидко інтегрується постачальник хмарних послуг у ваш бізнес, опанує нюанси та особливості, зрозуміє, як вирішувати різні труднощі та проблеми, пов'язані з ІТ-напрямком у вашому середовищі, від цього залежить успіх поставлених перед вами завдань.

3. Чи будуть вони легко доступні в кризовій ситуації?

Хмарні провайдери відповідають за підтримку та обслуговування критично важливих для бізнесу процесів та даних, а це означає, що вони мають бути у постійному доступі у будь-який час дня та ночі. Коли йдеться про управління ризиками, ви повинні бути впевнені, що провайдер буде з вами в тісному контакті незалежно від дня тижня, часу і навіть святкових подій.

Звісно, не кожна проблема потребує індивідуального втручання. Ефективний моніторинг систем та мереж означає, що більшість потенційних проблем або тривожних сигналів можуть бути усунені до того, як проблема стане серйознішою. Тому, перш ніж підписувати контракт, варто перевірити доступність та інтелектуальну автоматизацію з усіх боків. Також провайдери можуть надавати широкі можливості моніторингу прикладних ландшафтів, які заздалегідь сповіщатимуть вас про потенційні проблеми.

Варто додати, що частиною картини є те, наскільки добре постачальник керованих хмарних послуг бере на себе контроль від імені клієнта і його систем. Чи є резервне копіювання даних автоматизованим та послідовним, а також безпечним для віддаленого сервера? Чи захищена мережа від кіберзлочинців та хакерів, чи проводиться регулярне тестування безпеки, а також моніторинг атак? Чи є оновлення технологій регулярними та плановими, щоб запобігти проблемам до їх виникнення? Ці види модернізації поточної фрагментарної практики є частиною того, за що компанія платить, коли підписує контракт із постачальником керованих хмарних послуг.

Також варто відзначити і той факт, як добре хмарний провайдер захищає та контролює свої системи:

  • Як налаштовано резервне копіювання та де зберігаються копії?
  • Як часто відбуваються оновлення, чи вони регулярні?
  • Як захищена мережа від кібератак?
  • Які фізичні заходи безпеки має об'єкт, де зберігається інфраструктура?

Чи безпечна хмара? Ми зібрали найпопулярніші питання щодо безпеки хмарної інфраструктури і постаралися відповісти на них у нашому матеріалі.

4. Що думають існуючі клієнти?

Будь-який значущий постачальник хмарних послуг показує перелік своїх поточних клієнтів і завжди намагається підтримувати історію своєї клієнтської бази. Інформація про клієнтів доступна на сайтах та презентаціях хмарних провайдерів.

Крім того, ви можете пошукати інформацію про використання хмарних сервісів різних провайдерів у відкритих джерелах в інтернеті, офіційних кейсах, або навіть зв'язатися з клієнтами безпосередньо та просто дізнатися у них, чи подобається їм користуватися послугами того чи іншого провайдера. Звісно, мало хто погодиться розголошувати конфіденційну інформацію про власну ІТ-інфраструктуру, але ви можете отримати загальний коментар, який покаже благонадійний це провайдер чи ні.

5. Яка доступність сервісів?

Багато провайдерів вихваляються вражаючими цифрами в 99,99999% безвідмовної роботи. Однак варто підходити обережно до такої інформації. Існує велика різниця між показниками доступності певної послуги в одному локальному місці, і, наприклад, послуги, що надається в різних ЦОД у різних частинах світу. Особливо часто можна зіткнутися з хитрими, або наповненими водою описами відповідальності у глобальних провайдерів.

Чим відрізняються локальні українські провайдери від глобальних, ми розглядали у нашому E-book “Порівняння хмарних операторів”.

Найкращим показником доступності сервісу як локального так і глобального провайдера, є компенсація через недотримання SLA. Якщо провайдер вкладає великі кошти у свою інфраструктуру та впевнений у ній, він готовий надавати великі компенсації у разі її недоступності. Тож уважно читайте SLA та перевіряйте, звідки беруться цифри у 99,999% доступності та що саме буде доступно, а також яку відповідальність за недоступність понесе провайдер.

6. Чи є рух уперед?

Технології рухають ринок уперед, і це помітно відбивається на сьогоднішніх трендах у ІТ-інфраструктурах. Одна з переваг хмарних сервісів у тому, що провайдери стежать за новітніми технологічними інструментами та впроваджують їх у себе швидше, ніж це може зробити ІТ-служба на землі. Звертайте увагу на те, якими інноваціями займається провайдер, які нові технології він впроваджує, які версії інфраструктур, віртуалізації та додатків, використовує у себе. Ви повинні бути впевнені в тому, що провайдер знаходиться на передовій технологічного прогресу або хоч би намагається не випадати з його горизонту.

В останні роки компанії все частіше впроваджують контейнерні віртуалізації, віртуальні робочі простори, безсерверні та edge-інфраструктури та інше. Якщо компанія не тільки впроваджує ці новинки, але й показує їхнє успішне використання наочно, то це гарній знак.

7. Який довгостроковий план?

Гарний постачальник хмарних послуг, сідаючи за стіл переговорів із замовником, буде готовий запропонувати йому різні технологічні рішення, ґрунтуючись на вимогах, бажаннях та можливостях замовника. Але також переговори покажуть, як може розвиватися співпраця надалі. Який інструментарій ви використовуватимете в майбутньому? У скільки це може вам обійтися, на які знижки ви можете розраховувати при великих обсягах -  все це може обговорюватися заздалегідь. У вас і у постачальника повинен бути план не тільки на зараз, але й на місяці або навіть роки вперед.

8. Чи вийде у вас справжнє партнерство?

Багато різних деталей формують загальну картину, яка складається у вас від спілкування та взаємодії з постачальником ще до моменту підписання договору. Відносини з хорошим хмарним провайдером швидко переростають у довірчі та партнерські, та розвиваються у такому ж ключі й надалі.

У разі виникнення будь-яких неполадок, провайдер буде першим, до кого ви будете звертатися. І довірчі відносини, які ви з ним побудували, будуть допомогати вам вирішувати безліч питань, що виникають, або навіть критичних завдань.

Ви повинні задати всі ці питання самому собі, а потім почати задавати їх усім провайдерам, яких ви хочете перевірити. Тільки постійні консультації – шлях до знаходження найкращого рішення.

© 2008—2021 De Novo (Де Ново)