Меню
Головна Блог компанії De Novo П'ять ключових ІТ-тенденцій «постковідного» світу
П'ять ключових ІТ-тенденцій «постковідного» світу

П'ять ключових ІТ-тенденцій «постковідного» світу

2022-02-22

Після майже двох років напруженого стану, викликаного пандемією Covid-19, в якому перебував буквально весь світ, поступово відбувається повернення до нормального життя. Така ситуація істотно вплинула на технологічні тенденції в області дата-центрів. Які з них будуть найбільш актуальними у 2022 році та надалі? Давайте розберемося.

Після майже двох років напруженого стану, спричиненого пандемією Covid-19, в якому перебував буквально весь світ, поступово відбувається повернення до нормального життя. Скасовуються карантинні обмеження, відновлюються постраждалі галузі. Але деякі речі змінилися назавжди. Скажімо, відчувши принади віддаленої роботи, більшість співробітників хоче сьогодні зберегти такий режим, хоча б частково. І це глобальна тенденція, яку підтримують роботодавці, які отримують тут свої переваги. Іншою стороною цієї медалі є те, що тотальне «віддалення» вимагає глибокої перебудови багатьох технологічних та бізнес-процесів в організаціях.

Наприклад, все більше різних ІТ-інструментів компанії отримують за моделлю «як сервіс». І тут ключову роль відіграють хмари та дата-центри, де вони розгорнуті. Це не проминуло позначитися на світовому ринку. Так, за даними Cushman & Wakefield, якщо у 2020 році у всьому світі побудували нових ЦОД сумарною потужністю 1,6 ГВт, то за підсумками 2021 року цей показник виріс майже вдвічі. Не в останню чергу це пов'язано саме із зростанням попиту на хмарні послуги, обсяг яких минулого року перевищив $332 млрд. (зростання на 23%), за даними Gartner. Така ситуація істотно вплинула на технологічні тенденції в області дата-центрів. Які з них будуть найбільш актуальними у 2022 році та надалі? Давайте розберемося.

Про те, як розвивається український ринок хмар, читайте в інтерв'ю Максима Агєєва

Зростання периферійних обчислень

У світі стає все більше "розумних" пристроїв, що формують Інтернет речей (IoT). Для них потрібні мережі передачі даних, що мають високу доступність і малу затримку (на цю роль найкраще підходять мережі мобільного зв'язку 5G). Не менш важливо мати можливість максимально швидкої обробки даних від IoT-пристроїв на місці, без необхідності надсилання інформації до відносно далекого ключового ЦОД. Натомість використовується інфраструктура взаємопов'язаних невеликих периферійних дата-центрів (Edge Datacenters), які дозволяють зберігати дані поруч із кінцевими користувачами та забезпечують максимальну продуктивність за рахунок низької затримки. Тож, як прогнозують закордонні експерти, у 2022 році у світі спостерігатиметься сплеск інтересу до периферійних ЦОД, який за кілька років, можливо, докотиться і до нашої країни. 

Менше збоїв

Щодо класичних («великих») дата-центрів, то тут, як зазначають експерти, у глобальному масштабі намітилася тенденція до зниження аварійності. Іншими словами, ЦОДи стали надійнішими. За даними дослідження Uptime Institute, проведеного в 2021 році, 69% власників та операторів дата-центрів так чи інакше стикалися зі збоями у роботі інженерної інфраструктури, але у 2020-му таких було 78%, що є значним покращенням, особливо з огляду на той факт , що навантаження на ЦОДи останнім часом зросло. Багато в чому покращення пов'язане з розвитком інструментів автоматизації та управління інфраструктурою, а також з тим, що оператори, зокрема й в Україні, нарощують інвестиції в дата-центри, підвищуючи їхню захищеність та надійність. Скажімо, комерційний дата-центр De Novo працює без помітних збоїв уже понад 12 років.

Фахівці Uptime Institute вважають, що у 2022 році збоїв у світі буде ще менше. І це хороша новина, оскільки ще однією глобальною тенденцією є те, що все більше завдань орієнтовано на хмарні та мультихмарні середовища, а значить, компаніям рано чи пізно доведеться переносити дані із застарілої локальної ІТ-інфраструктури на хмарні майданчики (або забезпечувати інтеграцію з ними). 

Поліпшення кібербезпеки

Крім фізичних збоїв, даним всередині дата-центрів загрожують і кібер-зловмисники. Враховуючи зростання кількості програм-вимагачів та різних порушень безпеки, не дивно, що глобальний ринок кіберзахисту ЦОД, як очікується, зросте з $6,9 млрд. у 2019 році до $21,8 млрд. до 2026 року. Інвестиції в автоматизовані інструменти безпеки, які використовують машинне навчання, допоможуть сформувати ефективний захист від кібератак нового покоління. Оскільки організації продовжують використовувати віддалені робочі місця та гібридні ІТ-рішення, їм потрібні досконаліші системи безпеки для захисту їх конфіденційних даних та додатків. І тут комерційні центри обробки даних можуть бути найкращим рішенням (порівняно з локальними системами), оскільки вони забезпечують поєднання методів фізичного захисту та кібербезпеки, які можуть допомогти у боротьбі з програмами-вимагачами, DDoS-атаками та іншими загрозами.

Дізнайтесь більше про те, як захистити свій бізнес від кіберзагроз

Кордони розмиваються

У міру розвитку хмарних технологій та проникнення їх у всі сфери ІТ, експерти відзначають тенденцію до диверсифікації в результаті якої поступово розмиваються технологічні кордони. Локальні ІТ-інфраструктури інтегруються з громадськими хмарами. Компанії користуються послугами відразу кількох сервіс-провайдерів, формуючи корпоративну мультихмару. Та й класичні послуги колокейшн все частіше поєднують із різними IaaS/PaaS-сервісами. Іншими словами, гібридні моделі роботи ІТ стають домінуючими, і в найближчі роки цей тренд лише посилюватиметься. Це стосується як світового, так і українського ринку. Пандемія навчила багато компаній гнучкості, і тепер мало хто хоче залежити від єдиного оператора або від стану лише своєї локальної інфраструктури. Мультіхмара стає новою нормою, а побудова універсальних та гнучких інфраструктур залишатиметься головним пріоритетом у 2022 році. 

Перспективи штучного інтелекту

Ще одним пріоритетним напрямком розвитку є технології штучного інтелекту. Таку думку висловлюють, наприклад, аналітики Gartner. Справа в тому, що ІТ-інфраструктури стають все більш складними, а різні рішення, пов'язані з керуванням ними, все частіше потрібно приймати в режимі реального часу. У такій ситуації адекватну реакцію на події можуть забезпечити лише системи, що використовують технології штучного інтелекту та машинного навчання. Це стосується мереж передачі даних, обчислювального обладнання, систем зберігання та навіть інженерної інфраструктури ЦОД. У всіх цих сферах ШІ вже активно використовується і кількість завдань, які він виконує, продовжить збільшуватися найближчими роками, враховуючи зростаючу потребу в автоматизації технологічних процесів. Зокрема, розробки в галузі штучного інтелекту та машинного навчання відіграватимуть вирішальну роль у справі підвищення продуктивності, ефективності та безпеки хмарних інфраструктур. Подібні технології використовують вже не лише світові лідери галузі, а й локальні сервіс-провайдери у багатьох країнах, включаючи Україну.

© 2008—2024 De Novo (Де Ново)